Diplomat pass

Standard

Visst är det ändå rätt spännande det här med arv.
Av någon anledning så är min arvslott det som handlar om papper, foton och div handlingar.
Det mesta har samlats här genom åren.
Och jag flyttar runt på det som det sig bör, utan att egentligen ha tiden eller förståndet att göra dom där djupdykningarna man borde.

Kanske för att en hel del är på ett språk jag inte bemästrar.
Vilket i sig är ganska korkat med tanke på arv.
I stället för att göra oss tvåspråkiga som alla andra var, så använde man det för att prata över våra huvuden.
Och jag har alltid varit en motvalskärring så jag läste annat i skolan.

Jaja, just nu i förkylningstider passar jag på att flyttar runt lite papper för gud vet vilken gång i ordningen.
En lite blå bok faller ur en plastficka och jag tänker ransoneringsbok.
Men nej inte alls.

Till min förvåning får jag upp ett gammalt diplomatpass.
Jo jag vet att det finns många filurer bakåt i släktträdet, men det här hade jag inte ens en aning om.

Inte är det purfärskt heller kan man säga.
Det är utfärdat 1922 

Kommentera

