Tittut!

Standard

Så då var vi halvägs genom sommaren då.
Än så länge är det lånbrallor och jacka på.
Ingen värme direkt. Men det är i alla fall inte minusgrader och snö.

Jag har inte haft vidare motivation att skriva på ett tag.
Jag har haft krig med Nikon om kameran som nu har åkt till verkstaden för 4e ggn i ordningen.
Jag har fått ut en lånekamera som är ett par årsmodeller äldre men otroligt mycket bättre. Det är väl positivt i sig men att det ska behöva ta flera år för att få det på banan.
Vad verkstaden kommer fram till denna gång återstår att se.

Har missat hela vårsäsongen och hela början av sommaren. Tappat intresse och motiviation till att fotografera.

Lyckade dessutom göra ett riktigt dåligt kamera köp.
Min gamla Olympus XZ-1 som varit ett toppenkomplement till systemkameran har gjort sitt kan man säga. Den har börjat tappa pixlar helt enkelt.
Men den har var mer än väl använd.

Bytte ut den mot en TG-4 som skulle vara av ungefär samma kaliber.
Men den kan inte ens lite mäta sig med den gamla.
Jag är gruvligt besviken och vet inte riktigt hur jag ska angripa problemet.
Kan man bara reklamera en kamera som inte uppfyller kraven man har?

Den här ger superdassiga bilder. Kräver exakta preferenser och ger dessutom gryniga bilder.

Så är det någon som är ute efter en bra kamera för strand och vattenliv så finns den här.
Den här fyller inte mina krav ens lite.

 

 

#olympussverige

Vi får se vad som händer framöver.
Men ändring måste det bli.

Hoppas ni har haft en fin midsommar trots det kalla vädret.
Nu kommer sommaren snart får vi hoppas.

 

Kommentera

