Lathet är inget funktionshinder!

Standard

I måndags hade jag en tid på sjukhuset.
Där finns inte en uppsjö av Handikapplatser att välja mellan och ofta är dom upptagna.
Att man som icke funktionshindrad och utan tillstånd ens tänker tanken på att parkera på en sådan plats är lågt!

Ändå händer detta gång på gång. Och av någon outgrundig anledning är det företagsbilar som anser sig ha en alldeles speciell previligering att parkera på dessa platser.

Vad denna bilist ansåg sig ha för ursäkt för att parkera här vet man inte. 

Men ELC Elteknik ansåg sig vara tillräckligt funktionshindrar för att stå på denna plats.
Hade jag fått syn på en P-vakt hade jag lätt vinkat tid honom. Och JA jag kollade om det fanns ett synligt HK Parkeringstillstånd och det saknades. Har även bild på det.

Vuxna människor borde skämmas!
Lathet är INTE ett funktionshinder.
Ni minns väl inlägget om Fiskeboa som också ansåg att han hade rätt att parkera på HK plats?

2 responses »

  1. Vad kan man göra för att sätta dit folk som ägnar sig åt detta oskick? De borde drabbas av höga böter.

    Vad är bästa sättet att få dem att besinna sig? Ska de hängas ut på Facebook? Eller polisanmälas? Eller vad?

    Att prata dem till rätta tror jag inte fungerar. Tror du att det fungerar, Kulla-Gulla?

    • Jag vet inte. Fotograferade en ny bil i dag utanför Rusta. Undrar om dom lämnat hjärnkontoret hemma? Kanske skulle lägga upp den i flödet på Fejjan?
      Eller riskerar jag att få stryk då?
      Jag tog ju givetvis med bilnr.

Kommentera

