Dagens veterinärbesök 

Standard

I dag har vi varit hos veterinären igen. Det var dags för vaccination nr 2 och en check av skabbben.

Vi träffade lite kändisar. Grabbarnas bröder var där också och även lite annat folk med jourkatter som vi träffade sist också. Det är dags för grabbarna att slussas ut i nya hem.
Dom har gjort stora framsteg här hemma och det finns mycket kärlek och bus i dom.

Båda har olika egenskaper och temperament. Och båda är galet kärleksfulla.
I skrivandets stund ligger en av grabbarna tvärs över bröstkorgen på mig och spinner som ett tröskverk.

Samtidigt som han spanar på bokstäverna som dyker upp medan jag skriver.
Det blir tufft att skiljas från dom ska jag erkänna.
Men dom har andra behov än att bo som jag gör så det kommer bli riktigt bra.

Efter dagens besök var dom ganska mentalt trötta och däckade på varsitt håll.
Sudden uppkrupen i knät och Filuren med utsikt från sitt palats.

Andra dagar är det här en plats som klassas som favorit. Man kan även använda den som stolpe vid stafett!

Nu säger vi godnatt från den här hålan !

3 responses »

  1. Hur hamnade dessa katter i din omvårdnad? Är du med i ett slags Tag hand om katter som farit illa-projekt?

    För det är väl inte du som drabbats av skabb, Kulla-Gulla? 🙂

    • Yes två av huliganerna bor här just nu.
      Jag är nog med i ett ”tahandomallahemlösa vilsna djur” projekt. Det har jag varit hela livet.
      Man vet inte, kan vara jag som fått skabb också!

Kommentera

