Nya kriterier, gammalt försvinner

Standard

Äntligen är vi i hamn!

Medicinska experter från hela världen har nu äntligen enats om nya kriterier för EDS! Dessa kommer bli offentliga den 15 Mars så håll utkik på Ehlers-danlos.com som lär vara bland de första att publicera detta.

Inte bara sjuk

Medicinska experter från hela världen har nu äntligen enats om nya kriterier för EDS! Dessa kommer bli offentliga den 15 Mars så håll utkik på Ehlers-danlos.com som lär vara bland de första att publicera detta.

Flera artiklar har redan publicerats, dock måste du betala för dem eller ha tillgång till medicinska databaser via högskola/bibliotek osv för att kunna läsa dem. Jag rekommenderar er inte att köpa några artiklar utan vänta, all information kommer att nå er inom en snar framtid.

Detta nya innebär en del förändringar och jag måste personligen säga att jag är positivt överraskad. Det blev ingen hopslagning av EDS-ht och HMS utan det blev ännu bättre. HMS-begreppet är nu skrotat och det är inte så illa som det låter, dock kommer jag inte gå in så mycket närmare på varför jag anser det just nu.

EDS-ht finns kvar fast med nya kriterier och ska från och med nu benämnas som hEDS

View original post 504 fler ord

Kommentera

