Något för alla djurägare att läsa

Standard

Det här är den nakna sanningen.
Riskkapitalbolagens intåg på marknaden kostar djurägare dyra pengar.
Den enda som vinner på detta är bolagen.
Det går ut över kunniga veterinärer och djursjukvårdare som är anställda i bolagen.
Dom är verktyg i bolagens hierarki men försvarar givetvis sin arbetsgivare.

Vi djurägare får betala fantasisummor för vård av våra djur och inte ens när djursjukhusen gör fel står dom för notan.

Försäkringsbolagen är inte heller en spelare att räkna bort i den här härvan.
Jag får två olika priser om jag har ett djur försäkrat eller oförsäkrat.
Och försäkringarna har blivit mindre och mindre tillförlitliga.
Att debatten kommer upp är så bra. Många gör nu sina röster hörda och det behövs en rejäl förändring. Själv bojkottar jag dom stora klinikerna som ägs av riskkapitalbolagen.
Och den dagen jag inte har något annat val kommer jag slita mitt hår.
Det är en otroligt negativ utveckling för alla djurägare.

Läs den alldeles rykande färska artikeln i SvD här!
Djurägare larmar om skyhöga priser hos riskkapitalister

Här har du även riktigt bra artiklar skrivna av Ulrika The real PONNYMAMMAN

Nej tack, jag vill inte ha någon försäkring

Djur snart bara för rika, varför tiger försäkringsbolagen

Evidensias veterinärer kan puckla på mig bäst de vill! Debatten behövs!

För den som vill läsa mer finns det en hel del att läsa och lära sig om.

Stick inte huvudet i sanden! Det här är viktigt!

2 responses »

  1. Visste du, Kulla-Gulla, att riskkapitalister vanligen har pupiller som ser ut som dollartecken?

    Dessutom lär de, på långt håll, vara släkt med Joakim von Anka.

    Om du tar en riskkapitalist i hand, gör du klokt i att efteråt räkna dina fingrar för att förvissa dig att du har alla kvar.

    Kort sagt: Riskkapitalister litar jag inte på.

    Icke desto mindre lär vi få leva med dem. Vare sig vi vill eller inte.

    PS Du minns väl häromåret, då ett riskkapitalbolag inom äldrevården kläckte idén att de anställda skulle väga blöjorna. De blöäjor som inte var tunga (= fullständingt neddränkta i kiss) skulle återanvändas. Inte slänga något i onödan, var tydligen mottot.

    Då kände jag lust att krama ur en kissdrypande blöja över huvudet på en av det ansvariga riskkapitalbolagets ansvariga chefer.

    Fast det stannade vid en tanke.

    • ABSOLUT! Dollartecken it is!
      Giriga som få och suger ut allt dom kan av allt och alla. Parasiter kan man nog också kalla dem för…

      Jo du inom vården finns många många varianter på bristfälligheter när det kommer till dessa bolag.
      Det är riktigt otäckt hur det har blivit.

Kommentera

