Så kan det gå!

Standard
Så kan det gå!

I går hade jag ett uppföljningsmöte med ortopeden i Göteborg.
Har haft en del funderingar sedan sist och behövde få ut lite papper.
Och allt är inte guld som glimmar eller vad ska man säga?

Fick veta att jag har artors i båda SI lederna.
Höftlederna är dock fina.
En stor benbit sitter kvar och ser ut att vara fastläkt.
Så pass stor så bara den hade gått att skruva fast.
Och det är den jag fått för mig glappar.
Det får jag ta vid nästa besök för det blir ett sådant längre fram.

Problemen i SI lederna har jag trott var mjukdelsproblem, men inte då.
Fullt utvecklad artros visade det sig vara.

Dags att ta tag i det här och köra en del tester och se vad det handlar om.
Det är nog inte så troligt att det handlar om EDS utan om helt andra saker.
Men det får en utredning visa.

Det här får mig att tänka ännu längre vilket jag kanske inte borde göra.
Men oneklingen är det nog klokt att göra det redan nu.

Det finns givetvis ett antal andra problem i området där skadan uppstod och det i sig ställer till problem. Och det här blir toppen på det.
Och med facit i hand får dom nog göra det här grundligt för att utesluta andra sjukdommar.

Jag fortsätter att ta Hyaluronsyra eftersom det faktiskt lindrar, sen mina NASID tabletter som jag ätit i omgångar i många år.

Det hade varit bättre om det handlat om mjukdelar men å andra sidan så är det bra att ha fakta här. Det finns folk som inte gör annat än att jobba med SI leder.

Nu kurar jag ihop hemma i kylan. Draget är oslagbart i dag trots att jag har stängt ventilerna till ÖBOś förskräckelse.
Men jag kan inte ha dem öppna för det gör värken galen. Även när dom är stängda.

I morgon är det informationskväll med Hyresgästföreningens jurister.
Det ska bli intressant.

Först på agendan står dock bilbesiktingen.

Wish me luck!

3 responses »

  1. Det är mycket nu, lyder ett känt mem från en gammal tv-serie.

    Och mycket är det när man läser om alla dina bekymmer. Jag vet inte vad som är värst.

    Du verkar ju tyvärr ha hamnat i ett slags stressande hamsterhjul som har samma format som det som i andra sammanhang kallas för onda cirklar.

    Jag tror inte att du är benägen att säga emot mig, Kulla-Gulla, när jag påstår att det kanske inte skulle vara så dumt, ifall man finge möjligheten att gå i ide när det är kallt, halt, snöigt och guvetallt. Eller?

    Din dragkänslighet är ett bra exempel. Raggsockor på sedan september (?). Lite som rattmuff på för att inte förfrysa fingrarna vid bilkörning.

    Egentligen spelar det ingen roll om din dragkänslighet går att påvisa eller inte. Du plågas av den lika fullt.

    Men myndighetspersoner går strikt efter följande mantraliknande frågeställning: Går personens besvär att verifiera, dvs koppla till något konkret fynd som indikerar dragkänslighet?

    Om svaret är nej, klassas individen i fråga som ett pucko, eventuellt med tillägget att hen nog har en byfåne till pappa och en gnällspik till mamma – eller nåt sånt. Och ingen åtgärd vidtages.

    Om svaret däremot är ja, kan i bästa fall den klagande individen slippa att klassas som ett pucko. Men lik förbannat vidtages ingen åtgärd i syfte att eliminera felet (i detta fall en draglig bostad).

    I stället hänvisas, kanske, till hur nyttigt det är med rejäl luftväxling inne i bostaden, ty då slipper man ju andas unken luft samt kan dessutom helt gratis lära sig att härda sin kropp. Och hyresvärden kan rent av resonera som så, att en sådan hyresgäst snarast borde vara glad och tacksam glad över att hyresvärden inte tar ut en extra avgift för denna möjlighet att härda sin kropp gratis, utan tillsatser.

    Behöver jag påpeka att ovanstående är skrivet med ironi av mig – i ett försök att beskriva en verklighet som många makthavare mer eller mindre förnekar existerar.

    Men du har alltså även verifierbara besvär, Kulla-Gulla, som detta med artrotiska sacroiliaca-leder i korsryggen. Låter inte alls bra. Vad jag känner till kan problem med SI-lederna leda till både smärtor/värk och muskelkramper. Jfr talesättet att en olycka sällan kommer ensam. Ett talesätt som du rimligen måste vara väl förtrogen med.

    En sak är i alla fall säker, Kulla-Gulla: När man följer ditt bloggande, kan man inte tro på någon god och kärleksfull Gud. Snarare då på en ond och lättkränkt Gudkävel som dels gör skillnad på person och dels synes ha en pervers längtan att straffa eller på annat vis få jävlas med en del av oss som vandrar runt i den jordiska jämmerdalen.

    Men du är trots allt en survivor/överlevare, Kulla-Gulla. En som vägrar ge upp. Lite som Donald Trump – om nu den jämförelsen tillåts utan att du går i taket. Vad jag menar är att även Donald Trump var mer eller mindre uträknad. Men han tog trots det hem presidentracet i USA tidigare i vaeckan – mot alla odds. Det var lika överraskande som strongt.

    Säga vad man vill om denne Donald Trump – själv är jag inte alls glad över att han vann – men det finns jävlaranamma i honom. Det går inte att förneka.

    Och den sortens ”finska sisu” finns det även i dig, Kulla-Gulla. Därav min jämförelse med denne president elect Donald Duck – f’låt Trump heter han ju.

    Så kämpa på! Je vous en prie, Kulla-Gulla! Kunde han så kan också du!

    Och sedan måste du snart berätta hur det gick på det där mötet med HGF-juristerna och på bilbesiktningen.

  2. Nu blir jag faktiskt lite orolig, Kulla-Gulla. Så här länge brukar du inte dröja med att kommentera eller skriva ett jytt blogginlägg.

    Vad har hänt? Har Hin Håle ånyo varit framme och bråkat med dig? Eller finns det en mer jordnära förklaring?

  3. Ja jag trodde jag hade svarat men är visst förvirrad *skrattar*

    Det finns många analyser om Trump och fler kommer det att bli. Dock så får tiden utvisa hur stor katastrofen blir. För det här kan inte bli bra.

    Jo jag är klassad som PUCKO hos ÖBO det är jag väldigt klar över.
    Tyvärr går inte det att medicinera bort och är man stämplad så är man.

    Hamsterhjulet är mitt och har så alltid varit. Det ger dock en del hjärngympa och det får man väl klassa som bra.

    Hin håle tittar allt fram då och då.
    Men jag motar bort honom titt som tätt.
    Just nu är jag mest förvirrad och sitter med div pappersarbete och stök som jag får reda upp pga andras slarv och bristande dialog.

    Än står jag på benen, åtminstone från och till och det får man vara nöjd med.

    Dessutom var nog raggsockorna på i slutet av Juli redan i år.
    Snart är det vår igen!

Kommentera

