Dance in the rain

Standard

Sista veckan har varit känslomässigt väldigt jobbig.
Jag har tusen tankar och frågor som saknar svar.
Återigen står jag inför en ny process att driva, nu mot försäkringsbolat som regelrätt har lurat mig kan man säga.

Jag har svårt att riktigt landa i det som hänt och svårt att prata om det.
Det är alldeles för mycket känslor, som likt vattenmassorna som väller ut över Niagara fallet inte går att stoppa.
Jag gör något jag lärt mig tidigt i livet. Bit ihop, håll ihop och använd förnuftet.
Att åka med känslorna över stupet är förödande och inte ett dugg konstruktivt eller sunt.

Med tiden kommer jag hitta ramar och verktyg för att hantera det här. Och under tiden jobbar jag i det tysta på The Story.

Jag vet att det är många som undrar och väntar på någon form av förklaring.
Dom som behöver veta vet, vill du veta så får du fråga.
Det kommer ta tid innan jag är redo.

Med detta avslutar jag med en lånad bild.
Vem som gjort den vet jag inte, men den är briljant.
fb_img_1470871916639.jpg

Det är det här som är själva meningen med livet.
När du lärt dig att dansa i regnet så blir allt annat en bonus.

 

One response »

  1. Ja, verkligen en bild som säger mer än en text på tusentals ord.

    För övrigt noterar jag att du är lite som oraklet i Delfi. Kommer med vaga uttalanden, vilkas uttolkning är svår till följd av mångtydigheten i utsagorna.

    Men hasta inte fram dina eventuella förtydliganden. Låt dem komma fram i ljuset i en takt som känns bra och bekväm för just dig.

    Faktum är att jag tror, Kulla-Gulla, att du inte sällan använder din blogg som en sorts försöksballong/testballong. Det är här på din blogg du försöker att klä dina tankar i ord och sammanfatta, inte minst för dig själv, vad det är för nya stormar du har att möta och rida ut.

    Som den fina illustrationen indikerar, så ÄR livet stormigt. En hinderbana. Eller berg och dal-bana. Ju förr man lär sig, och accepterar, det, desto bättre kommer man att bli på att hantera effekterna av denna ryckliga livsresa man har att genomföra. Och kanske blir man, förhoppningsvis, även bättre på att förutsäga och prognostisera de nya stormar som är på ingång i ens liv.

    Blott EN sak är säker: Livet ÄR fullt av stormar. Allt annat är önsketänkande, lögn och förbannad dikt. Fast som den utpräglade och typiska harbinger of failures som du är, vet du förstås att du har en extra benägenhet att dra till dig stormar och/eller hamna i stormoväder stup i kvarten. Icke desto mindre kände jag för att påpeka detta för dig. Även jag utnyttjar skrivandet till att srama upp mina tankar och försöka att klä dem i ord.

    Hur som helst: att resignera och/eller att ge upp, DET alternativet bör inte finnas på din karta. Du är och förblir en survivor/överlevare. Glöm aldrig det, Kulla-Gulla!

Kommentera

