Tittut

Standard

Då var jag här igen då.
Lite lång fråvaro men det har varit en del att stå i och göra.

Jag har återigen varit i Mölndal för vidare utredning av skadan.
MR avklartat och så även CT.
Måste onekligen berömma alla jag mött på Mölndals sjukhus.
Dom är artiga, sympatiska, intresserade av patienter och sitt arbete.
Man får ett fantastiskt bemötade oavsett var personalen är placerd. Allt från receptionister till läkare.
Nu ska jag bara invänta det där telefonsamtalet som ska avslöja omfattnignen av skadorna.

Den 13e Juni är det återigen dags för Botox! Vi får se hur det går.

I morgon ska jag beblanda mig med lite häst igen. Det var allt för länge sedan och jag känner att jag verkligen saknar det och behöver det.
Hästhantering är i mångt och mycket en färskvara som man behöver underhålla kontinuerligt för att fortsatt göra det bra.
Så jag tog fram mina skor! Dom är inte använda på ett tag så jag tänkte, jag tvättar av dom och slänger på lite fett…
Hmm ja, jo det kan man kanske göra..
Eller så låter man bli det, gör jobbet i gympadojor och investerar sen i ett par nya.
Eller vad tror du?

wp-1465163063285.jpgwp-1465163055610.jpg

Skinnet är rejält nött, men värre var det visst med sulan. Dom har hängt med länge.
Det är Arbeskos skor. Dock förundras jag över hur sönderfrätta sulorna faktiskt är.
Skorna har varit fantastiska i stallet. Men dom tycks inte tåla att användas i hästskit.
Synd som tusan.
Nu får jag försöka hitta mig skor med sulor som fungerar i sånt och ändå bara är att hoppa i och som skyddar tossingarna.

Får fundera på den i morgon.

Nu ska här sovas.

4 responses »

  1. Tittut på dig själv, Kulla-Gulla!

    Hoppas att du ska få vara med om en solig, varm och allmänt trivsam nationaldag. Kanske rent av till häst?

    Apropå skodon så undrar jag: När man rider, bör man då ha ridstövlar? Och i så fall varför? Blir det lättare att styra hästen då eller vad kan anledningen vara?

    Och det där med sporrar baktill på stövlarna. Är det meningen att man meddessa sporrar ska visa hästen vem som bestämmer? Eller är de mest till för ”prydnad”?

    Så fort du får besked om vad de olika undersökningarna visar hoppas jag att du berättar om det här på bloggen. Förresten: Något nytt på boendefronten? Eller där råder status quo?

    • Vilket väder vi har!
      Ingen tur på hästryggen men många hästar och fölisar har jag mött i dag.
      Äventyr på seminstation kan man säga. Roligt att ha den här möjligheten. Alltid lär man sig något nytt.
      Ridstövlarna är väl från början en uniformsdetalj från Kavalleriet typ.
      Många hävdar att du får bättre stöd för vaden när du rider med stövlar men det är väl inte riktigt sant. Dock rider man ogärna med något utan skaft eftersom det kan orsaka blodvite på grund av skav mellan ben/byxor och sadel/stigläder. Man kan få rätt käcka blåmärken också..

      Sporrar är ett hjälpmedel för att driva hästen framåt och förflytta den i sidled kan man väl säga. Det underlättar ridningen och gör att du kan använda finare hjälper.
      Inget som en nybörjare ska rida med.

      Japp, jag rapporterar när jag får egen rapport. Har ingen aning om när läkaren hör av sig.

      Inte något nytt alls på boendefronten.
      Det var som att gå in i en vägg när jag kom hem efter Gtb. Allergi på hög nivå.

  2. Hej!
    Så såg sulorna ut på mina Graningekängor efter att jag och framförallt dottern min använt dem i stallet under ganska många år. Själva kängan var helt OK, men sulorna gick av helt. Min goa dotter som kom och frågade om hon fick ”låna” mina bästa vinterkängor… Och klart hon fick göra det. Bra skor i stallet är ett måste. Saknar stallet och hästarna. Hoppas att få chansen någon gång under sommaren att komma till ett stall. Även om jag inte längre klarar ridningen, kan jag alltid ta in atmosfären och gosa häst!

    Jag hoppas att du får ett för dig bra besked från Mölndals lasarett.

    Apropå något helt annat: Jag följer dig, men får inte e-post när du skrivit nya inlägg som jag får från andra wp-bloggare? Jag letar efter orsaken, men har inte hittat den. Troligen beroende på kunskapsbrist. Om du, Lundaberg, eller någon annan har förslag hur jag kan rätta till detta, tar jag tacksamt emot!

    Kram 🙂
    //P-L
    Livets Skiftningar

    • Jag har väl aldrig sett något liknande. Men de tål uppenbart inte urin och hästbajs. Och i det har jag promenerat runt ganska mycket, utöver det så är det mest lera, vatten och grus som passerat.

      Har ingen aning om varför du inte får aviseringar per epost. Jag får det från dom jag följer. Lite underligt.

      Ja det ska bli väldigt intressant att få höra hur det hela ser ut inuti.
      Trasigt är det, det vet jag ju redan. Men vet nog inte hur trasigt.
      Jag rapporterar när jag vet mer.

Kommentera

