Grattis på födelsedagen

Standard

För just i dag var det din födelsedag

Jag saknar dig oerhört mycket.
Du var alltid så  närvarande, så engagerad och påhittig.
Jag saknar dina kloka ord och allt vi gjorde tillsammans
Dina snabba svar och din humor.
Dina aldrig sinande historier.
Du har lärt mig mycket och jag är galet tacksam för att du varit en del av min familj.
Att du funnits där i alla lägen.
Jag är tacksam för att just du ville vara min morfar ❤

Du hann leva ett långt liv med mycket skratt och upptåg.
Men även mycket sorg och smärta.
Du är en av de finaste människor jag mött och jag har dig att tacka för så oändligt mycket.
Jag är stolt för att jag fått vara en del av ditt liv.

17e Maj kommer alltid att vara din dag i mitt hjärta.

Tills våra vägar möts igen

DSC_4263

Till minne av Olle Caris

2 responses »

  1. Saknad verkar vara en känsla du ofta förnimmer. En liknande saknad gav du uttryck för i ett blogginlägg publicerat runt 1 Maj.

    Är sannolikt orsakat av din starka empatiska förmåga. Det ligger i empatikerns natur att ha ett rikt känsloliv.

    Tyvärr hör saknad som regel ihop med sorg. Det är sällan något som gör en glad.

    Har du tänkt på att du ofta har en benägenhet att skriva lite kryptiskt, Kulla-Gulla? Att Olle är saknad är lätt att förstå. Men VEM var han? Om det kan vi som inte känner dig närmare, men som gillar att följa din blogg, blott spekulera.

    Du kan inte tänka dig att vara lite tydligare, när du skriver om dem du saknar?

    • Så sant. Nu har jag pillat till en liten rad.
      Olle var min morfar. Den i verkliga livet. I vått och torrt. Han blev 97 år och levde ett långt och händelserikt liv. Han var färdig helt enkelt.
      Om man nu någonsin blir det.
      För som han själv sa, man känner sig alltid ung inuti. Det är bara skalet som skrumpnar.
      Jag saknar honom oändligt mycket mellan varven. Men på ett bra sätt. Med ett leende på läpparna.
      Den här saknaden innefattar inte sorg. Bara saknaden av en person som funnits där hela livet och förgyllt det.
      Han är för mig en av de vackraste själar jag mött.

      Jag gillar att vara lite otydlig. Ibland är det vettigt att låta folk läsa mellan raderna. Men inte alltid. Här hoppade jag över en väsentlig bit.

Kommentera

