Så kom sommaren

Standard

Från ena dagen till den andra blev det plötsligt sommar.
Naturen exploderar fullkomligen. Man kan höra hur det kankar, växer och spritter.
Värme, denna ljuvliga värme!

Givetvis för det också med sig en baksida, i alla fall för mig.
Längtan till landet, naturen och vatten blir oändlig. Jag hör inte hemma i stan, trots att jag i mångt och mycket är uppväxt i just stan.
Men att jag skulle ramla över ett frititdshus för åretruntbruk är väl att ha för stora drömmar.

Jag har i alla fall lyckats ta mig ut och se lite fåglar. Min nya hobby är hobbyornitolog. Jag ska vara lite seriös och ge mig själv ett medlemskap i den lokala föreningen så jag kan vara med där det händer på ritkigt. Och lära mig hur dom som kan det här gör.
Har i alla fall sett  Stor Lom, skedand, Rödbena, Sävsparv och Sävsångare.
Plus det gamla vanliga. Härliga dagar

Har även haft nöjet ett se årets första Trollsländor. 3 st olika redan!
Dom är så vackra

Dom har släppt på vattnet i vår lilla bäck här utanför i dag.
Äntligen! Änderna har väntat och väntat. Vi har ju Änder som häckar i buskarna runt husen. Märkligt fenomen måste jag säga. Men bekvämt kan jag tro.

I morgon kommer dom hit för att göra en besiktining och se hur dom ska tackla den luftmätning man fått svar på.
Jag blir fortfarande sjuk hemma. Men vem bryr sig om det.
Det är ju inte hyresvärden som vaknar helt igenmurad var dag.
Som måste gå ut för att få lite luft lungorna.
Det ska bli spännande att höra hur dom ska gå vidare.
Det ligger nu på VD nivå

Fortstättning följer….

 

3 responses »

  1. Jag tror det bor en naturromantiker i ditt hjärta.

    Ser verkligen fram emot din utlovade fortsättning.

    FDETDA: Vad visade luftmätningen? Några anomalier? Isf vilka?

    FDETDA en gång till: Bland fåglar jag har sett dessa varma dagar märks kaffegökar, glass-trutar och smilfinkar. Finns dessa fågelarter även där du bor, Kulla-Gulla?

    • Det gör det absolut. Det finns inte mycket utöver hästare som kan toppa naturens egen inverkan på mig.

      Luftmätningen visade att det finns förhöjda värden på mögel och fukt. Även om det är marginellt.
      Dom fann i dag ökad fukt i en vägg i badrummet. Men även annat som han inte ville säga utan som tydligen
      kräver mer undersökningar.

      Du glömde helt bort dumstarar och ändor.

  2. Ja du, Kulla-Gulla, mögel kan få folk att må dåligt. En del av oss är känsligare än andra för just mögel. Det är lite som pollenallergi. En del får stora besvär, andra märker inte av några pollen als.

    Kan just undra vad mer det fanns i mätproverna? När du fått veta det, berätta gärna här på din blogg.

Kommentera

