Idiotjävel!

Standard

Precis det anser jag att du är!

Du som slog sönder rutan på min bil natten mellan lördag och söndag.
Och förvisso inte bara min bil.
Jag är rätt säker på att du inte har en aning om vad som är värt något heller. Som tur är för mig har jag inte mycket dyrgripar i min bil förutom stereon som för mig är värdefull.
Dock undrar jag vad du ska ha mitt dressyrspö till??
Har syrran häst eller rider hon på ridskola?
Paraply är du väl för ball för att använda.

Att du stal en gammal loka flaska som är värd 1 kr i pant säger en del om just dig.
Och du! Håll tillgodo med mina gamla snorpapper som du stal. För dom rena servetterna var du uppenbart inte intresserad av.
Du fick med dig ett värde av kanske 400 kr på begagnat marknaden.
Det du stal kostar mig flera tusen kronor.
Jag måste byta ruta, köpa en ny stereo, fixa dom andra grejerna jag är beroende av att ha i bilen då jag har ett funktionshinder.
Självrisken på försäkringen är inte helt kul i det här kan jag säga.

Jag hoppas någon sätter rejält krokben för dig så du hamnar där du förtjänar att vara.
För här hör du inte hemma!!
Din usla jävla tjuv! Ditt kräk!!

Vad är det som får dig att anse att andras egendom är din att förse dig av?
Du kanske skulle skaffa dig ett jobb och arbeta ihop dom pengar du behöver i stället för att stjäla det som andra har slitit för.

Må du skära sönder dina händer nästa gång du knackar en ruta och sticker in armen!
KARMA säger jag bara!!!

 

2 responses »

  1. Du har sannerligen en förmåga att råka illa ut. Är det inte det ena, så är det det andra.

    Ett tag var jag inne på att du kanske överdrev dina ”harbinger of failure”-talanger. Men nu begriper jag att det är så här ditt liv ser ut. Och tydligen alltid har sett ut.

    Tyvärr är det just nyckfullhet som karakteriserar våra liv här på jorden. Ett fåtal av oss drar vinstlotterna. Resten får hålla till godo med nitlotterna. En del av de sistnämnda personerna kan, om de någon gång skulle vinna, läsa på vinstlott en text som exempelvis denna: ”GRATTIS! Du har just utsetts till den som hela nästa månad ska få äran av att tömma kvarterets samtliga latriner.”

    Att de skulle vinna något som de skulle kunna ha glädje och/eller nytta av, nej det kan vi glömma. Det finns liksom inte på kartan. Tyvärr. Och tråkigt nog (för ditt vidkommande).

    Får jag sända över min brevduva Astrid till dig? Med en uppmuntringskram till dig?

    Fast då är väl risken att en katt hugger klorna och tänderna i Astrid, så att hon inte kan leverera min/sin kram till dig.

    Men jag tror ändå, att jag tar risken. Du verkar behöva en tröste- och uppmuntringskram. Ja, rent av en av varje.

    • Ja precis, nästan alla människor jag möter säger inledningsvis att jag är pessimistiskt. Tänker fel och är negativ. Och i det tysta anser man att jag överdriver och har en nedlåtande syn på mig själv.
      Brukar kalla syndromet för Lundabersg vanliga tur.
      Men alla har med tiden kommit till sans och insikt och fattat att precis så här är det.
      Nitlotter kan man faktiskt även få på vinst varje gång om vi nu ska prata nitlotter *skrattar*
      Jag tar så gärna emot din lilla brevduva. Av någon outgrundlig anledning så fungerar djuren och jag himla bra ihop. Det finns någon form av utklarad gemenskap och samhörighet.
      Brukar nog få katter och fåglar och gnagare att fungera under samma tak. Och ha lite glädje av varandra dessutom.
      Just nu skulle jag vilja sätta klorna i den fan som tvingar mig att betala massa pengar för något som inte är värt ett skit. Kunde dom inte tagit hela bilen och skeppat den till Ryssland så jag åtminstone kunnat gå plus minus noll på den här skiten.
      Men näää
      Eller ska jag vara försiktig med vad jag önskar kanske?
      Tror jag ska sätta mig på pass med luftgevär nästa helg.

Kommentera

