Uppföljning om Orsa Kommun

Standard

Och deras sätt att hantera permobil garage.

Orsa kommun lutar sig mot en dom från Kammarrätten där kommunen vann. Skillnaden är att den permobilen var en enklare modell och förvarades i Varberg. Så med hänvisning till det förhållandevis milda klimatet avslog kammarrätten överklagan.

Läs mitt förra inlägg här; Permobil Orsa Kommun

Nu har Dala-Demokraten skrivit om fallet och kommunen erkänner att man driver detta för att få en prejudicerande dom.

Läs mer om Elaine och processen med permobilen.
Nu riskerar hon att bli av med den pga kommunens slarv.
Elaine riskerar att bli av med permobilen

Jag hoppas det här går fort att få denna dom så dumheterna får ett slut.

Det är våra skattepengar dom förskingrar.
Det här måste få ett slut!

 

2 responses »

  1. Helt vansinnigt! Om kommunen bygger ett garage som inte följer tillverkarens anvisningar (och hur mycket vet KR om klimatet i Orsa?) om hur ett hjälpmedel ska förvaras, så riskerar alltså den funktionsnedsatte att bli av med sitt hjälpmedel? Detta är totalt vansinne! Jag tycker att kommunen borde åläggas att köpa in en ny Permobil till personen ifråga. Hon kan ju inte annat än att försöka förvara den så gott det går, vilket hon gjort enligt vad jag läst mig till i artiklarna. Jag har själv Permobil c400 och fick också ”order” om förvaring. Hade jag inte kunnat ha min inomhus hade kommunen genom bostadsanpassning satt upp en sk ”brödburk” dvs de speciella rullstolsgarage som finns och som håller en temperatur som inte ska understiga + 10 gr C.
    Här bedrar snålheten visheten som det brukar sägas…
    //Piia-Liisa

  2. Just som det påpekas i kommentaren här ovanför så bedrar snålheten visheten. Och vanligt folk, på gräsrotsnivå, kommer i kläm. Så har det alltid varit, så kommer det att förbli.

Kommentera

