Kärlek i massor

Standard

För er som missat det, så kommer här essensen av mig.
Det som får mig levande, det som får mig att glömma tid och rum.
Det som får mig att flyta ihop med nuet och totalt smälta samman med den kärlek som står högt upp på listan.
Hästar.

Den här killen har en historia som jag inte önskar någon annan individ att få uppleva.

Han kom tillbaka när han var 3,5 år och var då så mentalt förstörd så jag blev chockad. Ja det är en häst av högt blod.
En häst med hjärna, känsla och skärpa.
Det du ger får du tillbaka.
Han är en spegel av de människor som hanterar honom.
Kort och gott själens spegel.

Hur någon kan så totalt få en sund och trygg individ att tappa fotfästet så kapitalt som personen innan mig gjorde, är mig helt främmande.
Jag vet än i dag inte vad som hände. Jag kan bara läsa hästen och med det också ana vad som tvingat honom in i det mentala tillståndet.
Inte är det vänlighet, omtanke och kärlek i alla fall.

Hans mentala och fysiska tillfrisknade har gått fint. Han är stor som ett hus i dag, vacker som en ängel och visar upp sig med stolthet och värdighet. Han har fått den tid han behövt för att läka alla sår.
Och han är bara så galet fantastisk.
I dag är han och hans vapendragare oskiljaktiga.
Jag är stolt för att jag hittade dig och lyckades föra er samman. Jag är stolt över att allt blivit så galet bra och att ni blivit ett.

178 cm över havet och 700 kg tung.

Mighty Fighter var verkligen ett passande namn

4 responses »

  1. Vilket UNDERBART kärleksbudskap! Passar perfekt så här i juletider. Direkt rörande att läsa!

    Berätta gärna mer om hur denna mentala läkeprocess har gått till. Ge exempel på före- respektive efter-status. Hur bygger man upp ett förtroende hos någon som fått sitt tidigare förtroende helt söndertrasat?

    Och ja, Mighty Fighter verkar vara ett ovanligt passande namn på en sådan häst.

    • Tack!
      Ja jag tänkte jag skulle börja bygga hans egen berättelse faktiskt. Jag har skrivit några inlägg tidigare i gamla bloggen på nouw eller som det då hette, Nattstad. Varför dom bytte namn begriper jag än i dag inte, för ingen kan ens uttala nya namnet.
      Det finns en lång ganska brokig historia runt den här killen. Kanske kan min erfarenhet hjälpa någon annan häst. Vem vet.
      Det kommer mera, jag lovar!

    • Tack! Ja du har så rätt. Kärlek i alla former är bara så rätt, om man hanterar den som den fantastiska förmåga och känsla det är.

Kommentera

